Klachten

Wij proberen u en onze andere klanten altijd zo goed en fair mogelijk te helpen. Soms gaat er onbedoeld toch iets mis of bent u om een andere reden teleurgesteld. Dat vinden wij heel vervelend en daarom zijn wij blij als u dit aangeeft. Daar kunnen wij van leren en onze dienstverlening blijven verbeteren.

Hoe dient u een klacht in?

Wilt u een klacht indienen? Dat kan heel eenvoudig. Kies wat het beste bij u past.

Samenwerking Glasverzekering
T.a.v. Klachten
Postbus 4147
7200 BC Zutphen

Vermeld altijd uw naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en polis- of dossiernummer. Heeft u bijlagen die uw klacht verder toelichten? Stuur deze dan mee. Ook horen wij graag van u hoe wij uw klacht volgens u het beste kunnen oplossen.

Wat gebeurt er met uw klacht?

U krijgt binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging. Binnen 14 dagen reageren we inhoudelijk op uw klacht. Het kan zijn dat we nog aanvullende informatie nodig hebben. De klachtbehandelaar onderzoekt uw klacht grondig en streeft er altijd naar u zo snel mogelijk antwoord te geven.

Privacy

Bij het behandelen van uw klacht verwerken wij uw persoonsgegevens. In onze privacyverklaring leest u hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan.

Is uw klacht niet opgelost?

We hopen dat u tevreden bent met de manier waarop wij uw klacht hebben behandeld. Is dit toch niet het geval? Dan kunt u terecht bij een klachteninstantie of de rechter.

Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)

Als consument kunt u terecht bij de Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Het is pas mogelijk om het Kifid in te schakelen nadat SGV uw klacht heeft behandeld. De contactgegevens van het Kifid zijn:

Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Telefoon: 070 - 333 89 99
www.kifid.nl

Tuchtraad Verzekeraars

Ook de Tuchtraad Verzekeraars behandelt klachten over verzekeraars. Als consument legt u uw klacht meestal niet rechtstreeks bij de Tuchtraad neer, maar het Kifid kan klachten wel doorverwijzen naar de Tuchtraad. Het gaat hierbij niet om klachten over financiële geschillen, maar om klachten die over het gedrag van verzekeraars gaan. De Tuchtraad beoordeelt of een klacht gegrond is en kan als dat nodig is een straf opleggen. Meer informatie over de Tuchtraad vindt u op www.tuchtraadverzekeraars.nl.

Bevoegde rechter

Als consument en als zakelijke klant kunt u er ook voor kiezen om een procedure te starten bij de bevoegde rechter. Let er dan wel op dat u na deze stap niet meer terug naar het Kifid kunt. Bemiddeling door Kifid is (grotendeels) gratis.

Autoriteit Persoonsgegevens

Heeft u een klacht over de verwerking van uw persoonsgegevens en bent u niet tevreden over de reactie daarop? Dan hebt u het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Meer informatie vindt u op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.